Stambūs projektai - Susisiekimas ir infrastruktūra

TRINITI – Lietuvos kelius prižiūrinčių valstybės įmonių reorganizavimo teisinė patarėja

TRINITI konsultavo Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos dėl Lietuvai strateginę reikšmę turinčio kelių priežiūrą atliekančių valstybės įmonių reorganizavimo. Per mažiau nei pusę metų trukusį procesą 10 valstybės įmonių buvo sėkmingai prijungta prie VĮ „Kelių priežiūra“. Reorganizavimas atliktas siekiant optimizuoti ir sumažinti valstybės įmonių, kurios prižiūri valstybinės reikšmės kelius, valdymo išlaidas ir suformuoti efektyvų centralizuotą valstybinės reikšmės kelių priežiūros modelį.

Ypatingai didelės apimties reorganizavimo proceso metu patyrę TRINITI teisininkai, vadovaujami asocijuotos partnerės Giedrės Čiuladienės, rengė reikiamus dokumentus bei konsultavo reorganizavimą vykdžiusią Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos visais iškilusiais klausimais.

TRINITI komanda pasirinkta projekto „Rail Baltica“ teisiniais konsultantais

Transeuropinės geležinkelio linijos „Rail Baltica” planavimo ir statybos darbų konsultavimui pasirinkta advokatų kontora TRINITI, nusprendė projektą kuruojanti bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS”. Teisiniai patarėjai buvo atrinkti viešojo konkurso būdu.

Pernai rudenį įkurta „RB Rail AS“ koordinuoja  transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą nuo Kauno per Vilnių, Rygą iki Talino, tad vienas iš pagrindinių kriterijų renkant teisinius patarėjus buvo galimybė teikti paslaugas visose trijose Baltijos šalyse. Taip pat konkurso rengėjai siekė pasirinkti konsultantus, turinčius patirties su panašaus pobūdžio ir apimties projektais Europos Sąjungoje.

TRINITI teisininkai jau turi ženklų įdirbį „Rail Baltica“ projekte – kontoros advokatai konsultavo Lietuvos, Latvijos ir Estijos vyriausybes derybose dėl „RB Rail AS“ steigimo. Taip pat kontora atliko didelės apimties kelių sričių tyrimą dėl „Rail Baltic“ bendros įmonės, kartu su tarptautiniais konsultantais rengė projekto galimybių studiją, kurios užsakovas buvo Estijos vyriausybė. Šiuo metu „RB Rail AS“ lygiomis dalimis valdo „Rail Baltica statyba“, Latvijos „Eiropas dzelzcela linijas“ ir Estijos „ Rail Baltic Estonia“.

Taip pat TRINITI teikė teisines paslaugas antrai pagal dydį pasaulyje susisiekimo bendrovei ir didžiausiam geležinkelių operatoriui bei infrastruktūros valdytojui Europoje „Deutsche Bahn International“, vadovavo tarptautiniam konsorciumui, kuris konsultuoja Europos Komisiją (DG-MOVE) Šiaurės jūros–Baltijos jūros TEN-T koridoriaus tyrime.

Projektas „Rail Baltica” yra vienas stambiausių Lietuvoje įgyvendinamų projektų po Nepriklausomybės atkūrimo. Šio geležinkelio tiesimas yra pripažintas Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklo prioritetiniu projektu. „Rail Baltica“ geležinkelio vėže siekiama sujungti Lenkiją, Baltijos šalis ir Suomiją bei pagerinti Vidurio ir Rytų Europos jungtį su Vokietija. Projektu numatoma geležinkelio linija sujungti Taliną ir Varšuvą per Rygą ir Kauną. Šis didesnis nei 3,6 mlrd. eurų sąmatinės vertės projektas bus stambiausias bendrai vykdomas projektas Baltijos šalių istorijoje. Pirmasis geležinkelio „Rail Baltica“ etapas jau baigtas – nutiesta vėžė nuo Lenkijos sienos iki Kauno.

Iš viso sutartys dėl teisinių paslaugų sudarytos su penkiomis advokatų kontoromis.