Konkurencijos taryba skelbia – konkurencijos taisyklės galioja ir internete

Triniti

Verslios Lietuvos duomenimis nuo kovo vidurio Lietuvoje įsisteigė daugiau nei 80 naujų el. parduotuvių ir šis skaičius nuolat auga. Šalį sukausčius karantinui, verslas sparčiai ieško naujų tiesioginio kontakto nereikalaujančių būdų pasiekti savo klientą. Taip pat yra daugybė interneto svetainių, kurių veikla šalį sukausčius karantinui ypač suaktyvėjo. 

TRINITI primena – skubant savo veiklą perkelti į el. erdvę, nederėtų pamiršti, kad susiklosčiusi ypatinga situacija verslo, taip pat ir smulkaus, neatleidžia nuo pareigų užtikrinti savo veiklos teisėtumą bei nepažeisti konkurencijos taisyklių. Juolab, kad rizika, atsižvelgiant į gręsiančią atsakomybę, yra išties didelė. 

Konkurencijos taryba paskelbė gaires – pagrindinius konkurencijos taisyklių taikymo internetinei prekybai principus, kurių turėtų laikytis internetinėse parduotuvėse prekes parduodantys platintojai ir tiekėjai, kad nepažeistų Konkurencijos įstatymų. 

Prekių kainodara.

Ar tiekėjas gali nurodyti minimalią ar fiksuotą kainą prekių platinimui internetinėje parduotuvėje?

Ne, prekės, parduodamos internetinėje parduotuvėje, kainą turi savarankiškai nustatyti prekes joje parduodantis platintojas. Taip užtikrinama galimybė platintojui taikyti žemesnes kainas ir skelbti nuolaidas, o vartotojams – įsigyti prekes pigiau.

Ar tiekėjas gali rekomenduoti ar nurodyti, už kokią maksimalią kainą prekes platinti internetinėje parduotuvėje?

Taip, tiekėjas gali pasiūlyti maksimalią ar rekomenduojamą prekių kainą, jei tai netampa priedanga reikalauti taikyti fiksuotas kainas (pavyzdžiui, kai už rekomenduojamos kainos nesilaikymą platintojui taikomos baudos).

Ar tiekėjas gali taikyti skirtingas prekių kainas priklausomai nuo to, ar prekės bus parduodamos internetinėje ar fizinėje parduotuvėje?

Ne, tiekėjas privalo taikyti vienodą kainą tiek internetu, tiek fizinėse parduotuvėse parduodamoms prekėms.

Ar internetinės parduotuvės (konkurentai) gali derinti prekių pardavimo kainas ar taikomas nuolaidas, tartis dėl teritorijų ar klientų pasidalijimo, bendru susitarimu riboti prekybos apimtį?

Ne, tokiais veiksmais gali būti pažeistas Konkurencijos įstatymas ir užkirstas kelias vartotojams pasinaudoti konkurencijos teikiama nauda.

Jeigu prekės platinamos per kitam subjektui priklausančią internetinę parduotuvę, ar galima konkurentams, analogiškų prekių platintojams (įskaitant naudojamos internetinės parduotuvės savininką) derinti produktų pardavimo kainas ar taikomas nuolaidas, tartis dėl teritorijų ar klientų pasidalijimo, bendru susitarimu riboti prekybos apimtį?

Ne, tokiais veiksmais gali būti pažeistas Konkurencijos įstatymas ir užkirstas kelias vartotojams pasinaudoti konkurencijos teikiama nauda.

Prekybos būdai

Ar tiekėjas gali visiškai uždrausti prekiauti tiekėjo produkcija internetu?

Ne, platintojas turi pats nuspręsti, ar ketina platinti tiekėjo produkciją internetu, o tiekėjas privalo neteikti tokių nurodymų ir suteikti galimybę įsigyti prekes internetu vartotojams, esantiems tiek skirtinguose Lietuvos regionuose, tiek kitose šalyse.

Ar tiekėjas gali drausti parduoti ar reklamuoti prekes klientams ne iš Lietuvos (pavyzdžiui, ribodamas pardavimą klientams, naudojantiems ne lietuviško banko išduotą kredito kortelę)?

Ne, tokiais veiksmais gali būti pažeistas Konkurencijos įstatymas. Išimtys galimos tik tuomet, kai konkrečioje teritorijoje yra paskirtas vienas išimtinis platintojas

Ar gali tiekėjas reikalauti apriboti prieigą prie internetinės parduotuvės klientams, esantiems už Lietuvos ribų?

Ne, tokiais veiksmais gali būti pažeistas Konkurencijos įstatymas, nes apribojus galimybę įsigyti prekę iš Lietuvos sumažėja vartotojų galimybės rinktis

Ar tiekėjas gali nustatyti tam tikrus reikalavimus platintojo naudojamai internetinei parduotuvei?

Taip, tiekėjas gali nustatyti, kad platintojas turi atitikti tam tikrus kriterijus, susijusius su produkto kokybės užtikrinimu, kai atitinkamus reikalavimus pateisina prekių savybės (pavyzdžiui, kad tiekėjo prekės turi būti parduodamos tik prekių prabangą pabrėžiančio ir tam tikrais elementais pasižyminčio dizaino internetinėje parduotuvėje).

Už aukščiau aptartų taisyklių nesilaikymą tiek tiekėjams, tiek platintojams gresia baudos iki 10 proc. bendrųjų metinių pajamų. Neigiamos pasekmės platintojui gali kilti net ir tuo atveju, jeigu aptartus ribojimus lėmė tiekėjo spaudimas.

Susisiekite su Aurelija aurelija.rutkauskaite@triniti.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *