Kelias verslui tapti „Kalėdų“ sinonimu – registruoti „Kalėdų“ kvapą ar garsą kaip prekių ženklą

Triniti

Registruoto prekių ženklo savininkas turi teisę kitiems asmenims uždrausti naudoti registruotą prekių ženklą ar į jį panašų.

Lietuvos verslininkai iki Kalėdų dar gali spėti vos už 900 eurų kaip prekių ženklą registruoti „Kalėdų kvapą arba garsą“ visoje Europos Sąjungoje, taip kurdamos šventinę nuotaiką ir integruodami sumanias marketingo priemones pardavimo skatinimui.

Toks registruojamas garsas / kvapas turėtų turėti išskirtinumą įmonės teikiamų paslaugų arba siūlomų prekių atžvilgiu ir tokiu būdu leisti identifikuoti vartotojui paslaugos teikėją ar gamintoją. Kvapas daro įtaką mūsų pojūčiams ir sieja prekę / paslaugą su konkrečiu gamintoju, todėl atitinka prekių ženklo funkcijai keliamus reikalavimus.

Šiandien kvapą ar garsus kaip prekės ženklus pasaulyje savo rinkodaroje naudoja tokios įmonės kaip „McDonalds“, „Massimo Dutti“, „Xbox 360“ registravo ypatingą žaidimų konsolės pradžios garsą, „Samsung“ ir Nokia savo skambutį, NY birža – prekybos pradžios skambutį ir pan.

Iššūkiai registruojant kvapą kaip prekių ženklą

Pagrindinis iššūkis registruojant kvapą kaip prekės ženklą – kvapo pavaizdavimas grafiškai, nes tik toks prekių ženklas gali būti registruotas. Iki šios dienos verslas tai darė pasitelkdamas pavaizdavimui aprašymą – pavyzdžiui, šviežiai nupjautos žolės kvapas (šį kvapą registravo teniso kamuoliukų gamintojas). Vis dėl to realiausia būtų pavaizdavimui pasitekti kvapo formulę, jei ji būtų aiškiai suprantama vartotojui.

Kol kas kvapų, priešingai nei garsų, pasaulyje registruota labai mažai, dėl minėtos grafinio atvaizdavimo problemos bei įrodymo, kad vartotojas sieja kvapą su konkrečia preke / paslauga ir jos gamintoju.

Taigi, iš esmės Kalėdinio kvapo registravimas būtų puiki galimybė vystyti savo identitetą ir iš kitų išsiskirti, pvz., dovanų pakavimo paslaugas teikiančiai įmonei, o registruotas kvapas kaip prekės ženklas apskritai būtų puikus maitinimo paslaugas ar apgyvendinimo paslaugas teikiančių įmonių išskirtinumas.

Straipsnis publikuotas www.vz.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *